.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 4 شنبه


* حضور يكي از بازيگران زن، كه سال گذشته به آمريكا رفته و در آنجا با وضع بسيار زننده‌اي در محافل ظاهر شده بود، در يك مجموعه تلويزيوني موجب اعتراض مردم شده است. قسمت اول اين مجموعه تلويزيوني با نام "گمشده" دوشنبه شب از شبكه اول سيماي جمهوري اسلامي پخش شد.
* وزارت ديانت تركيه فتوايي صادر كرد كه در نوع خود بسيار مناقشه برانگيز خواهد بود. در فتواي وزارت ديانت تركيه آمده است: "هر كسي همچنانكه اختيار قبول يك دين را دارد اين اختيار و آزادي را هم دارد كه دينش را تغيير دهد". به گزارش آينده، درفتوايي كه پروفسور دكتر حقي اونال عضو شوراي عالي وزارت ديانت تركيه داده است در بخش "آزادي عقيده" آمده است: "در آيات قرآن براي كساني كه از اسلام به دين ديگري مي‌گروند جز مجازات اخروي چيز ديگري نيامده است" در اين فتوا به آيه 137 سوره نساء استناد شده كه در آن براي خارج شدگان از اسلام مجازات مرگ پيش‌بيني نشده است. به گزارش وبلاگ ترجمه اخبار تركيه به نقل از گازته وطن، اونال همچنين در اين فتوا كه در ماهنامه وزارت ديانت به چاپ رسيده آورده است: "حضرت محمد هيچ كسي را به پذيرش عقيده‌اش مجبور نكرده است و عليه عقيده‌هاي متفاوت اجبار و زور به كار نبرده است."
* سلمان رشدي مرتد، بار ديگر به صحنه آمده و به عوامل قرآن سوزي و اهانت به مقدسات اسلام پيوسته است. وي در يك مصاحبه با اشاره به كتاب موهن آيات شيطاني از تأليف كتاب خاطرات دوران زندگي پنهاني خود پس از صدور فتواي مشهور حضرت امام(ره) خبر داده و گفته است: هنوز معتقدم حرف‌هايي كه زده‌ام درست است. سلمان رشدي افزود: وقت آن رسيده كه در مورد همه دوران زندگي سختم سخن بگويم، فعلاً حدود 100 صفحه از كتاب خاطراتم كه شايد 400 صفحه شود را نوشته‌ام و تا پايان سال ميلادي جاري (اوائل زمستان آينده) پايان خواهد يافت. با صدور فتواي امام خميني مبني بر مهدورالدم بودن سلمان رشدي در سال 1367 وي كه اكنون 63 سال سن دارد، مجبور شد تحت حمايت پليس و به طور پنهاني و در محلي نامعلوم زندگي كند و اكنون در آمريكا و با حفاظت پليس آن كشور زندگي مي‌كند.
* سارا پيلن فرماندار سابق ايالت آلاسكا و نامزد معاونت جان مك كين رقيب انتخاباتي جمهوريخواه باراك اوباما رئيس جمهوري آمريكا مدعي شد كه دست‌يابي ايران به سلاح هسته‌اي منجر به جنگ جهاني سوم و كشتار بخش قابل توجهي از جمعيت جهان مي‌شود! به گزارش عصر ايران اين چهره محافظه كار آمريكا در مصاحبه با وب سايت آمريكايي "نيوزمكس" با اشاره به اينكه بايد همه گزينه‌ها از جمله گزينه نظامي در برخورد با برنامه هسته‌اي ايران روي ميز باشد از افزايش فشارهاي تحريمي، برخورد نظامي و نيز مذاكره به عنوان سه راهكار همزمان براي برخورد با برنامه‌هاي هسته‌اي ايران دفاع كرد. وي گفت: "ما بايد بدانيم كه سلاح هسته‌اي دردست چنين كشوري (ايران) تنها مشكل اسراييل يا آمريكا نيست، بلكه مشكلي جهاني است. اين مساله ممكن است به يك آرماجدون (نبرد آخرالزمان) بينجامد. اين مساله ممكن است به جنگ جهاني سوم ختم شود كه بخش‌هاي بزرگي از كره زمين را نابود كند." ناظران سياسي معتقدند سارا پيلن با اين اظهارات درصدد جلب نظر افراطيون آمريكا براي انتخابات آينده رياست جمهوري است.
* سازمان بسيج مهندسين استان يزد طي نامه‌اي كه به دفتر روزنامه در يزد ارسال نموده مطلب چاپ شده در ستون جهت اطلاع مورخ 6/7/89 درخصوص توزيع وصيت نامه كورش در گردهمائي بسيج مهندسين را تكذيب كرد. توضيح اينكه در مطلب چاپ شده نام هيچ ارگاني كه در توزيع وصيتنامه كورش نقش داشته نيامده است ولي اصل خبر موثق مي‌باشد و حتي اين نكته نيز در خبر چاپ شده قيد شده كه حاضران در گردهمائي به اين اقدام اعتراض كردند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.